Page 356 - scooter mototriti 01 Iουνίου 2024
P. 356

Vespa Elettrica 70km/h                                              Honda Forza 300



        από έναν δίσκο 200 χιλιοστών εμπρός και ένα μη- ανάκτηση ενέργειας να κάνει την δουλειά της. Κα-
        χανικό ταμπούρο, 140 χιλιοστών στον πίσω τροχό. Η  τά την πέδηση, μεγάλο μερίδιο αυτής αναλαμβάνει ο
        Elettrica δεν φέρει ABS, αλλά συνδυασμένη πέδηση  ηλεκτροκινητήρας, φορτίζοντας την μπαταρία, ωστό-
        CBS, με την οποία η μανέτα του πίσω φρένου, ενερ- σο τα φρένα της Elettrica μπορούν να «κοκαλώσουν»
        γοποιεί σε ένα βαθμό και τον εμπρός δίσκο με τα απο- αποτελεσματικά το scooter αν χρειαστεί. Η αίσθηση

        τελέσματα να είναι άμεσα αντιληπτά, στην πραγματι- στις μανέτες δεν είναι η καλύτερη δυνατή, αλλά η
        κή χρήση.  Τέλος, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης  ισχύς κυρίως του ταμπούρου και η σωστή εξισορ-
        προέρχονται από την Pirelli δίνοντας μια ακόμη νότα  ρόπηση του συνδυασμένου συστήματος CBS, οδη-
        ποιότητας και απόδοσης, στην οδηγική συμπεριφορά  γούν σε ασφαλέστατη ακινητοποίηση.
        που υπόσχεται η Elettrica.
          Οδηγώντας                                                        Τεχνικά xαρακτηριστικά
          Είναι ιδιαίτερο και πραγματικά ενδιαφέρον, το πώς    Κινητήρας
                                                             Τύπος  Ηλεκτροκινητήρας brushless, με ανάκτηση
        η  Vespa  Elettrica  μπορεί  να  συνδυάσει  κάτι  τόσο                                       ενέργειας
        γνώριμο μαζί με κάτι τόσο καινούργιο. Δηλαδή, την    Κυβισμός (κ.εκ.)                              Δ/Α

        οδηγική ταυτότητα Vespa, μαζί με τον νέο τρόπο οδή-  Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.)                  Δ/Α
                                                                                                           Δ/Α
        γησης που προτείνει η αμιγώς ηλεκτροκίνητη φύση      Συμπίεση (:1)                                 5,44
                                                             Ισχύς (ίπποι)
        του. Το βασικότερο χαρακτηριστικό του είναι η ευκο-  Ροπή (kg-m στον τροχό)                        20,4
        λία οδήγησης. Ανοίγεις τον κεντρικό διακόπτη, κρα-   Μπαταρία          Λιθίου με ενσωμ. Φορτιστή, 48V
                                                                                                            86
        τάς πατημένο το πλήκτρο «Map» που βρίσκεται στην     Χωρητικότητα (Ah)           100 (Eco), 70 (Power)
                                                             Αυτονομία (χλμ)
        θέση της μίζας και η ένδειξη Ready σε προτρέπει να   Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)                     70
        ξεκινήσεις. Το άνοιγμα του γκαζιού επιφέρει άμεση      Πλαίσιο - Αναρτήσεις - Φρένα
        απόκριση του ηλεκτροκινητήρα και η πλούσια ροπή      Τύπος              Φύλλα ατσαλιού με ενισχύσεις
                                                             Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις
                                                                                              Ανάρτηση μονού
        από το μηδέν είναι εμφανέστατη. Κατά την κίνηση, η   βραχίονα
        Elettrica είναι εντελώς αθόρυβη, πέρα από τον γνω-   Διαδρομή (χλστ.)                              Δ/Α
        στό ελαφρύ σφύριγμα του ηλεκτρικού μοτέρ. Η μο-      Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις            Αμορτισέρ, ΠΕ
                                                                                                           Δ/Α
        νάδα ελέγχου κάνει εξαιρετική δουλειά στην ανά-      Διαδρομή (χλστ.)                   Δ/200, 1Ε, CBS
                                                             Φρένα Ε (χλστ.)
        γνωση  των  εντολών  του  γκαζιού,  προσφέροντας     Φρένα Π (χλστ.)                        T/140, CBS
        στιγμιαία  ανταπόκριση,  ακριβώς  όπως  θα  περιμέ-    Τροχοί - Ελαστικά
        νατε και από ένα βενζινοκίνητο μοντέλο. Η ευελι-     Ελαστικό Ε                            110-70/12’’
                                                                                                   120/70-12’’
                                                             Ελαστικό Π
        ξία της Elettrica είναι παροιμιώδης, με τους μικρούς
        τροχούς και την στιβαρή «μονοκόκ» κατασκευή να         Η άποψή μας
        προσφέρουν άμεση απόκριση στο τιμόνι, υψηλά επί-

        πεδα κρατήματος και πολύ καλή αίσθηση του δρό-         Η Vespa Elettrica είναι ένα scooter που σε προσκαλεί
                                                               να δεις την αστική κινητικότητα με άλλο μάτι. Κάνει
        μου. Σε συνδυασμό με τις μαζεμένες διαστάσεις της      πλήρη χρήση της τελευταίας τεχνολογίας και δεν
        ηλεκτρικής Ιταλίδας, σχεδόν κανένα μποτιλιάρισμα       συμβιβάζεται, όσον αφορά στον Vespa χαρακτήρα και
        δεν είναι ικανό να τη σταματήσει.                      την ποιότητα της. Στο δρόμο, είναι εξαιρετική και πολύ
                                                               εύχρηστη, η μοναδικότητα της είναι αναμφισβήτητη,
          Το  σύστημα  «φρένου  κινητήρα»  που  η  Elettrica   ενώ προσφέρει και λύσεις συνδεσιμότητας που είναι
        έχει, εξυπηρετεί 2 σκοπούς: Εξομοιώνει την λειτουρ-    όλο και πιο επιθυμητές. Ένα σύνολο που υπόσχεται
        γία ενός κινητήρα βενζίνης όταν ο αναβάτης κλείνει     τόσα, έρχεται με αναμενόμενα αυξημένη τιμή απόκτη-
                                                               σης. Ωστόσο δεν γίνεται να προσπεράσεις το σημαντικά
        το γκάζι, ενώ παράλληλα φορτίζει την μπαταρία. Η       μειωμένο κόστος χρήσης που η Elettrica έχει (ουσια-
        Elettrica λειτουργεί με τον καλύτερο τρόπο, με ήπιο    στικά, μόνο αναλώσιμα και ελαστικά).
        άνοιγμα γκαζιού και κλείσιμο νωρίς αφήνοντας την

                                                 Eπιστροφή στα περιεχόμενα
   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361