Page 40 - net.mototriti.gr 01 Σεπτεμβρίου 2024
P. 40

TEST        BMW R

                                             l  ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ  12 nineT
        η βάση στήριξης παραείναι ελα-      Αναρτήσεις-Φρένα-Τιμόνι           τελικό  στα  αριστερά  της  μοτοσυ-
        στική  με  αποτέλεσμα  να  δέχο-                                      κλέτας. Ο κινητήρας διαθέτει 3 δι-
        νται αρκετούς κραδασμούς στις         Τύπος     Ατσάλινο σωληνωτό με    αφορετικές  χαρτογραφήσεις  Rain,
        έντονες  κακοτεχνίες.  Την  επι-               αφαιρούμενο υποπλαίσιο  Road και Dynamic οι οποίες προ-
        πλέον πληροφόρηση αναλαμβά-         Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις          σαρμόζουν ανάλογα την απόκριση

                                                 Ανεστραμμένο 45χιλ. ΠΕ,ΑΕ, ΑΣ
        νουν  δύο  διακριτικές  ενσωμα-     Διαδρομή (χλστ.)           120    του γκαζιού και την παρέμβαση των
        τωμένες  LCD  οθόνες  στο  κάτω     Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις   Paralever,    ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Το κι-
                                                                  ΠΕ, ΑΕ, ΑΣ

        μέρος των οργάνων, με τις επι-      Διαδρομή (χλστ.)           120    βώτιο είναι 6 σχέσεων και η μετά-
        μέρους ρυθμίσεις του μενού να       Φρένα Ε (χλστ.)   2Δ/310, 4E, ABS  δοση γίνεται μέσω άξονα, ενώ για
                                            Φρένα Π (χλστ.)
                                                              Δ/265, 2E, ABS
        γίνονται  εύκολα  από  τους  αντί-                                    πρώτη φορά υπάρχει η επιλογή του
        στοιχους διακόπτες στα αριστερά του τιμονιού. Για  αμφίδρομου quickshfiter,  έστω και στον εξτρά εξο-
        τους πιο προοδευτικούς υπάρχει δυνατότητα αντι- πλισμό.
        κατάστασης τους με μια μικρή ψηφιακή οθόνη -αμ-        Πλαίσιο – Άναρτήσεις – Φρένα
        φότερα  παρέχουν  δυνατότητα  συνδεσιμότητας  με       Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο με το αφαιρούμε-

        smartphone-, όμως τα αναλογικά όργανα έχουν άλ- νο υποπλαίσιο είναι πλέον μονοκόμματο και αντικα-
        λη χάρη και ταιριάζουν καλύτερα στο ρετρό ύφος  θιστά  αυτό  των  δύο  τμημάτων  της  προηγούμενης
        της μοτοσυκλέτας. Το keyless σύστημα υπόσχεται  γενιάς R nineT. Ελαφρύτερο και πιο απλό στην κα-
        αυτόματη εκκίνηση του κινητήρα, όμως η τάπα ανε- τασκευή του αφού έχει καταργήσει την ανάγκη για
        φοδιασμού και το κλείδωμα του τιμονιού επιμένουν  ύπαρξη  συνδέσμων  μεταξύ  διαφορετικών  τμημά-
        παραδοσιακά στη χρήση κλειδιού. Το R 12 nineT δι- των, παρέχει την απαιτούμενη ακαμψία, διατηρεί το
        αθέτει προαιρετικά εξοπλισμό άνεσης που περιλαμ- συνολικό βάρος στα 220 κιλά πλήρες υγρών, ενώ
        βάνει  θερμαινόμενες  χειρολαβές,  cruise  control,  συνεισφέρει τα μέγιστα στις πιο καθαρές γραμμές
        Hill start  και quickshifter, λειτουργίες που διευκο- του συνόλου. Το πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμέ-
        λύνουν κατά πολύ τη ζωή του αναβάτη.                  νο πιρούνι των 45 χιλιοστών δεσπόζει στο εμπρός

          Κινητήρας                                           μέρος της ανάρτησης, αλλά η μεγάλη αλλαγή αφορά
          Σειρά R nine T χωρίς κινητήρα Boxer δεν γίνεται.  το σύστημα Paralever και την τοποθέτηση του πίσω
        Έτσι λοιπόν το νέο 12αρι τροφοδοτείται από το κλα- αμορτισέρ υπό γωνία σε σχέση με τον άξονα μετά-
        σικό δικύλινδρο αεροελαιόψυκτο μοτέρ των 1.170  δοσης, αντί κάθετα όπως στο προηγούμενο μοντέ-
        κυβικών με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής  λο. Είναι και αυτό πλήρως ρυθμιζόμενο, ενώ η δι-
        ανά κύλινδρο, το οποίο αποδίδει 109 ολοζώντανους  αδρομή της ανάρτησης είναι 120χιλ. και στους δύο
        ίππους  στις  7.000σαλ  με  τη  ροπή  των  11,7kg-m  τροχούς. Τα φρένα αποτελούνται από τετραπίστονες

        να  κορυφώνεται  στις  6.500σαλ.  Παρά  την  απου- ακτινικές μονομπλοκ δαγκάνες της Brembo με δί-
        σία υδρόψυξης, η BMW κατάφερε να πετύχει κα-
        θαρότερα  αποτελέσματα  πληρώντας  τις  αυστηρές      Τεχνικά χαρακτηριστικά
        Euro5+προδιαγραφές ρύπων. Η μέση κατανάλωση           Κινητήρας                    Eπιδόσεις
        κυμαίνεται κοντά στα 6λ,/100χλμ, ενώ πέφτει λίγο      Τύπος            4T, 2K, ΑΕ/Ψ  0-50 χλμ./ώρα (δλ.)  1,74
                                                                                    1170
                                                              Κυβισμός (κ.εκ.)
                                                                                                            3,9
                                                                                           0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
        χαμηλότερα στα 5,5 λίτρα σε συνθήκες ταξιδιού. Σε     Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.) 101 Χ 73  0-160 χλμ./ώρα (δλ.)   9,3
                                                              Συμπίεση (:1)
                                                                                      12
        σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το φιλτροκούτι       Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.)    109/7000  60-120 χλμ./ώρα (δλ.) 4η  4,6
                                                                                11,7/6500
        έχει μετακομίσει κάτω από τη σέλα αντί της ορατής     Ροπή (kg-m/σ.α.λ.)    Ηλ.Ψεκασμός  Απόσταση ακινητοποίησης
                                                              Τροφοδοσία
                                                                                           100-0 χλμ./ώρα (μέτρα)  43,6
        εισαγωγής που υπήρχε στη δεξιά πλευρά του ρε-         Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα)   16
                                                              Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.)  6,2
        ζερβουάρ, ενώ αλλαγές έχουμε και στην εξάτμιση        Κατανάλωση ταξιδιού (λτ./100χλμ.)  5,5
        με τους νέους λαιμούς να καταλήγουν σε ένα διπλό      Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)    220+
                                                  Eπιστροφή στα περιεχόμενα     40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45