Page 40 - net.mototriti.gr 01 Σεπτεμβρίου 2024
P. 40
TEST BMW R
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 12 nineT
η βάση στήριξης παραείναι ελα- Αναρτήσεις-Φρένα-Τιμόνι τελικό στα αριστερά της μοτοσυ-
στική με αποτέλεσμα να δέχο- κλέτας. Ο κινητήρας διαθέτει 3 δι-
νται αρκετούς κραδασμούς στις Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό με αφορετικές χαρτογραφήσεις Rain,
έντονες κακοτεχνίες. Την επι- αφαιρούμενο υποπλαίσιο Road και Dynamic οι οποίες προ-
πλέον πληροφόρηση αναλαμβά- Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις σαρμόζουν ανάλογα την απόκριση
Ανεστραμμένο 45χιλ. ΠΕ,ΑΕ, ΑΣ
νουν δύο διακριτικές ενσωμα- Διαδρομή (χλστ.) 120 του γκαζιού και την παρέμβαση των
τωμένες LCD οθόνες στο κάτω Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις Paralever, ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Το κι-
ΠΕ, ΑΕ, ΑΣ
μέρος των οργάνων, με τις επι- Διαδρομή (χλστ.) 120 βώτιο είναι 6 σχέσεων και η μετά-
μέρους ρυθμίσεις του μενού να Φρένα Ε (χλστ.) 2Δ/310, 4E, ABS δοση γίνεται μέσω άξονα, ενώ για
Φρένα Π (χλστ.)
Δ/265, 2E, ABS
γίνονται εύκολα από τους αντί- πρώτη φορά υπάρχει η επιλογή του
στοιχους διακόπτες στα αριστερά του τιμονιού. Για αμφίδρομου quickshfiter, έστω και στον εξτρά εξο-
τους πιο προοδευτικούς υπάρχει δυνατότητα αντι- πλισμό.
κατάστασης τους με μια μικρή ψηφιακή οθόνη -αμ- Πλαίσιο – Άναρτήσεις – Φρένα
φότερα παρέχουν δυνατότητα συνδεσιμότητας με Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο με το αφαιρούμε-
smartphone-, όμως τα αναλογικά όργανα έχουν άλ- νο υποπλαίσιο είναι πλέον μονοκόμματο και αντικα-
λη χάρη και ταιριάζουν καλύτερα στο ρετρό ύφος θιστά αυτό των δύο τμημάτων της προηγούμενης
της μοτοσυκλέτας. Το keyless σύστημα υπόσχεται γενιάς R nineT. Ελαφρύτερο και πιο απλό στην κα-
αυτόματη εκκίνηση του κινητήρα, όμως η τάπα ανε- τασκευή του αφού έχει καταργήσει την ανάγκη για
φοδιασμού και το κλείδωμα του τιμονιού επιμένουν ύπαρξη συνδέσμων μεταξύ διαφορετικών τμημά-
παραδοσιακά στη χρήση κλειδιού. Το R 12 nineT δι- των, παρέχει την απαιτούμενη ακαμψία, διατηρεί το
αθέτει προαιρετικά εξοπλισμό άνεσης που περιλαμ- συνολικό βάρος στα 220 κιλά πλήρες υγρών, ενώ
βάνει θερμαινόμενες χειρολαβές, cruise control, συνεισφέρει τα μέγιστα στις πιο καθαρές γραμμές
Hill start και quickshifter, λειτουργίες που διευκο- του συνόλου. Το πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμέ-
λύνουν κατά πολύ τη ζωή του αναβάτη. νο πιρούνι των 45 χιλιοστών δεσπόζει στο εμπρός
Κινητήρας μέρος της ανάρτησης, αλλά η μεγάλη αλλαγή αφορά
Σειρά R nine T χωρίς κινητήρα Boxer δεν γίνεται. το σύστημα Paralever και την τοποθέτηση του πίσω
Έτσι λοιπόν το νέο 12αρι τροφοδοτείται από το κλα- αμορτισέρ υπό γωνία σε σχέση με τον άξονα μετά-
σικό δικύλινδρο αεροελαιόψυκτο μοτέρ των 1.170 δοσης, αντί κάθετα όπως στο προηγούμενο μοντέ-
κυβικών με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής λο. Είναι και αυτό πλήρως ρυθμιζόμενο, ενώ η δι-
ανά κύλινδρο, το οποίο αποδίδει 109 ολοζώντανους αδρομή της ανάρτησης είναι 120χιλ. και στους δύο
ίππους στις 7.000σαλ με τη ροπή των 11,7kg-m τροχούς. Τα φρένα αποτελούνται από τετραπίστονες
να κορυφώνεται στις 6.500σαλ. Παρά την απου- ακτινικές μονομπλοκ δαγκάνες της Brembo με δί-
σία υδρόψυξης, η BMW κατάφερε να πετύχει κα-
θαρότερα αποτελέσματα πληρώντας τις αυστηρές Τεχνικά χαρακτηριστικά
Euro5+προδιαγραφές ρύπων. Η μέση κατανάλωση Κινητήρας Eπιδόσεις
κυμαίνεται κοντά στα 6λ,/100χλμ, ενώ πέφτει λίγο Τύπος 4T, 2K, ΑΕ/Ψ 0-50 χλμ./ώρα (δλ.) 1,74
1170
Κυβισμός (κ.εκ.)
3,9
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
χαμηλότερα στα 5,5 λίτρα σε συνθήκες ταξιδιού. Σε Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.) 101 Χ 73 0-160 χλμ./ώρα (δλ.) 9,3
Συμπίεση (:1)
12
σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το φιλτροκούτι Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.) 109/7000 60-120 χλμ./ώρα (δλ.) 4η 4,6
11,7/6500
έχει μετακομίσει κάτω από τη σέλα αντί της ορατής Ροπή (kg-m/σ.α.λ.) Ηλ.Ψεκασμός Απόσταση ακινητοποίησης
Τροφοδοσία
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα) 43,6
εισαγωγής που υπήρχε στη δεξιά πλευρά του ρε- Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα) 16
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 6,2
ζερβουάρ, ενώ αλλαγές έχουμε και στην εξάτμιση Κατανάλωση ταξιδιού (λτ./100χλμ.) 5,5
με τους νέους λαιμούς να καταλήγουν σε ένα διπλό Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 220+
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 40