Page 14 - net.mototriti.gr 01 Aπριλίου 2024
P. 14

NEWS
                                                     l  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ  l  ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ
        H QJMOTOR πατεντάρει ασυνήθιστο μονοκύλινδρο κινητήρα


              υνήθως  κατηγοριοποιούμε  τους  κινητή- τη μπιέλα σε σχήμα) με σύνδεσμο. Το εξάρτημα αυτό
              ρες βάσει του αριθμού των κυλίνδρων που  είχε μάζα παρόμοια με εκείνη του εμβόλου που έλει-
        Σέχουν: Μονοκύλινδρους, δικύλινδρους, τρι- πε, με αποτέλεσμα να παρέχει ισορροπία στον κινη-
        κύλινδρους και ούτω καθεξής και σε δεύτερη φά- τήρα επιτρέποντάς του να στροφάρει σε υψηλότερες

        ση ανάλογα με την διάταξή τους: εν σειρά, V (σε  ταχύτητες και άρα να αποδίδει περισσότερη ισχύ.
        διάφορες μοίρες), boxer κλπ. Ένα νέο σχέδιο που        Ο κινητήρας της QJMOTOR όμως δεν είναι απλά
        απεικονίζεται σε κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνί- ένας V2 από τον οποίο έχει αφαιρεθεί η πίσω κεφα-
        ας από την QJMOTOR όμως, περιπλέκει τις κατηγο- λή. Στα σχέδιά της απεικονίζεται ένας δεύτερος κύ-
        ρίες αυτές, αφού έχει δύο κυλίνδρους σε V διάταξη  λινδρος με πολύ μικρότερη διάμετρο από αυτή του
        από τους οποίους ο ένας μόνο είναι «ενεργός» ενώ  ενεργού  με  ένα  έμβολο  σχεδιασμένο  να  λειτουρ-
        το κυλινδροπίστονο του δεύτερου λειτουργεί απο- γεί ως ισοσταθμιστής. Το ίδιο το έμβολο είναι διά-
        κλειστικά ως αντικραδασμικός άξονας.                  τρητο στο κέντρο του ώστε να μην συμπιέζει ανώ-

          Η ιδέα μετατροπής ενός V κινητήρα σε μονοκύλιν- φελα αέρα ενώ ο κύλινδρος είναι ένα κομμάτι με
        δρο δεν είναι καινούρια, καθώς η Ducati δημιούρ- την κεφαλή (συμπαγής) ώστε να διατηρείται σφραγι-
        γησε την δεκαετία του 1990 την περίφημη αγωνιστι- σμένος. Το πλεονέκτημά του είναι αντίστοιχο με αυ-
        κή μοτοσυκλέτα Supermono, «κόβοντας» τον πίσω  τό του Ducati Supermono: η ισορροπία του κινητή-
        κύλινδρο από τον Desmoquattro V2. Η ιταλική εται- ρα είναι ίδια με αυτή ενός V2 90°, χωρίς την ανάγκη
        ρεία αποφάσισε να κρατήσει τον ίδιο στρόφαλο όπως  προσθήκης ενός αντικραδασμικού άξονα ή άλλων
        επίσης και την δεύτερη μπιέλα, ενώ την ένωσε με  μαζών. Η εταιρεία αναφέρει πως σκοπεύει να τον
        ένα παλινδρομικά κινούμενο «βαρίδι» (σαν πρόσθε- τοποθετήσει σε μοτοσυκλέτες, αλλά δεν αποκαλύ-
                                                                                        πτει στοιχεία για την χω-
                                                                                        ρητικότητά του ή για το

                                                                                        είδος της μοτοσυκλέτας
                                                                                        στην οποία θα τον τοπο-
                                                                                        θετήσει.  Το  αν  θα  απο-
                                                                                        δειχθεί μία έξυπνη ιδέα
                                                                                        ή  ένα  αδιέξοδο  μηχα-
                                                                                        νικής  πολυπλοκότητας,
                                                                                        αναμένουμε  να  ανακα-
                                                                                        λυφθεί,  παρόλα  αυτά

                                                                                        όμως τα χαρτιά της «πα-
                                                                                        τέντας»  αποδεικνύουν
                                                                                        πως  ανερχόμενες  εται-
                                                                                        ρείες όπως η QJMOTOR
                                                                                        χρηματοδοτούν και διευ-
                                                                                        ρύνουν  τις  δυνατότητες
                                                                                        των  τμημάτων  έρευνας
                                                                                        και ανάπτυξης (R&D).



                                                  Eπιστροφή στα περιεχόμενα     14
                                                                                                                              6
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19