Page 14 - net.mototriti.gr 01 Aπριλίου 2024
P. 14
NEWS
l ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ l ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ
H QJMOTOR πατεντάρει ασυνήθιστο μονοκύλινδρο κινητήρα
υνήθως κατηγοριοποιούμε τους κινητή- τη μπιέλα σε σχήμα) με σύνδεσμο. Το εξάρτημα αυτό
ρες βάσει του αριθμού των κυλίνδρων που είχε μάζα παρόμοια με εκείνη του εμβόλου που έλει-
Σέχουν: Μονοκύλινδρους, δικύλινδρους, τρι- πε, με αποτέλεσμα να παρέχει ισορροπία στον κινη-
κύλινδρους και ούτω καθεξής και σε δεύτερη φά- τήρα επιτρέποντάς του να στροφάρει σε υψηλότερες
ση ανάλογα με την διάταξή τους: εν σειρά, V (σε ταχύτητες και άρα να αποδίδει περισσότερη ισχύ.
διάφορες μοίρες), boxer κλπ. Ένα νέο σχέδιο που Ο κινητήρας της QJMOTOR όμως δεν είναι απλά
απεικονίζεται σε κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνί- ένας V2 από τον οποίο έχει αφαιρεθεί η πίσω κεφα-
ας από την QJMOTOR όμως, περιπλέκει τις κατηγο- λή. Στα σχέδιά της απεικονίζεται ένας δεύτερος κύ-
ρίες αυτές, αφού έχει δύο κυλίνδρους σε V διάταξη λινδρος με πολύ μικρότερη διάμετρο από αυτή του
από τους οποίους ο ένας μόνο είναι «ενεργός» ενώ ενεργού με ένα έμβολο σχεδιασμένο να λειτουρ-
το κυλινδροπίστονο του δεύτερου λειτουργεί απο- γεί ως ισοσταθμιστής. Το ίδιο το έμβολο είναι διά-
κλειστικά ως αντικραδασμικός άξονας. τρητο στο κέντρο του ώστε να μην συμπιέζει ανώ-
Η ιδέα μετατροπής ενός V κινητήρα σε μονοκύλιν- φελα αέρα ενώ ο κύλινδρος είναι ένα κομμάτι με
δρο δεν είναι καινούρια, καθώς η Ducati δημιούρ- την κεφαλή (συμπαγής) ώστε να διατηρείται σφραγι-
γησε την δεκαετία του 1990 την περίφημη αγωνιστι- σμένος. Το πλεονέκτημά του είναι αντίστοιχο με αυ-
κή μοτοσυκλέτα Supermono, «κόβοντας» τον πίσω τό του Ducati Supermono: η ισορροπία του κινητή-
κύλινδρο από τον Desmoquattro V2. Η ιταλική εται- ρα είναι ίδια με αυτή ενός V2 90°, χωρίς την ανάγκη
ρεία αποφάσισε να κρατήσει τον ίδιο στρόφαλο όπως προσθήκης ενός αντικραδασμικού άξονα ή άλλων
επίσης και την δεύτερη μπιέλα, ενώ την ένωσε με μαζών. Η εταιρεία αναφέρει πως σκοπεύει να τον
ένα παλινδρομικά κινούμενο «βαρίδι» (σαν πρόσθε- τοποθετήσει σε μοτοσυκλέτες, αλλά δεν αποκαλύ-
πτει στοιχεία για την χω-
ρητικότητά του ή για το
είδος της μοτοσυκλέτας
στην οποία θα τον τοπο-
θετήσει. Το αν θα απο-
δειχθεί μία έξυπνη ιδέα
ή ένα αδιέξοδο μηχα-
νικής πολυπλοκότητας,
αναμένουμε να ανακα-
λυφθεί, παρόλα αυτά
όμως τα χαρτιά της «πα-
τέντας» αποδεικνύουν
πως ανερχόμενες εται-
ρείες όπως η QJMOTOR
χρηματοδοτούν και διευ-
ρύνουν τις δυνατότητες
των τμημάτων έρευνας
και ανάπτυξης (R&D).
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 14
6