Page 18 - net.mototriti.gr 01 Ιανουαρίου 2024
P. 18
NEWS
l ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ l ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ
Στρατιά νέων KTM πιάστηκε από τον κατασκοπικό φακό
KTM είχε ανακοινώσει από το 2018 πως ήταν Όλες αυτές οι αλλαγές συνοδεύονται και από ένα
στην διαδικασία ανάπτυξης ενός νέου δικύ- νέο σχεδιασμό πλαισίου και υποπλαισίου, το οποίο
Η λινδρου εν σειρά κινητήρα περίπου 490cc φαίνεται να είναι πιο μακρύ.
σε συνεργασία με την Bajaj με τον οποίο θα αντι- Τέλος, η ΚΤΜ φαίνεται πως σκοπεύει να ανανεώ-
καθιστούσε το DUKE 390 και 390 Adventure. Όμως σει το 390 Adventure των 44 ίππων το οποίο πιθα-
το κόστος κατασκευής του ήταν πολύ υψηλό λόγω νολογείται ότι θα χρησιμοποιεί μία ανασκευασμένη
της πολυπλοκότητάς του, με αποτέλεσμα η ΚΤΜ να μορφή του κινητήρα της DUKE 390.
κρίνει πως ήταν ασύμφορο να βγει στην παραγω- Η μεγάλη αλλαγή αφορά τις διαστάσεις των τρο-
γή, παρόλο που η ανάπτυξή του είχε ολοκληρωθεί. χών του από 19” και 17” εμπρός και πίσω, σε 21 και
Αντ΄ αυτού, αποφάσισε να «μικρύνει» τον κινητήρα 18 αντίστοιχα, όπως επίσης και τα λάστιχα με μεγά-
του 790 Adventure μειώνοντας τη διάμετρο και την λο «τακούνι» και τις μεγαλύτερες διαδρομές αναρ-
διαδρομή των εμβόλων, ώστε να χρησιμοποιήσει τήσεων.
μία ήδη υπαρκτή πλατφόρμα, με την ιπποδύναμή Στο κομμάτι του σχεδιασμού η ΚΤΜ εφαρμόζει
του να κυμαίνεται στα 60 με 70 άλογα. Οι ομοιότη- ένα νέο, σχεδόν κάθετο «μούτρο» με σχετικά ψη-
τες του 650 με το 790 είναι εμφανείς αφού το ψαλί- λά τοποθετημένο διπλό προβολέα LED που θυμίζει
δι τους είναι ουσιαστικά το ίδιο όπως επίσης και τα την αγωνιστική 450 Rally. Οι Αυστριακοί ενσωμα-
fairings, τα οποία όμως θα επανασχεδιαστούν πριν τώνουν στο νέο μοντέλο την ίδια σχεδιαστική φιλο-
την επίσημη παρουσίαση του 650 Adventure. Τέ- σοφία του μπροστινού προβολέα με τα DUKE 990
λος, λόγω του μειωμένου βάρους και δύναμής της, και 1390, χωρίζοντας τα DRL (daytime running
στο μπροστινό σύστημα πέδησης θα υπάρχει ένας lights) και τους δύο κεντρικούς προβολείς σε τμή-
μόνο δίσκος και η ΚΤΜ ενδέχεται να παρουσιάσει ματα. Ταυτόχρονα ενώ το πλαίσιο φαίνεται να είναι
το νέο μοντέλο το φθινόπωρο του 2024. ίδιο με αυτό του DUKE 390, το 390 Adventure κά-
Γνωρίζοντας ήδη πως το νέο DUKE 990 θα ξεκι- νει χρήση νέου ψαλιδιού πίσω αφού οι νέες του δι-
νήσει την παραγωγή από το νέο έτος, η ΚΤΜ φα- αστάσεις δημιουργούν αυτή την ανάγκη.
νερώνει τις προθέσεις της να χρησιμοποιήσει τον
νέο αυτό κινητήρα σε δύο ακόμα μοντέλα, τα 990
Adventure και 990 SMT βγάζοντάς τα στο δρόμο
για δοκιμές. Οι διάδοχοι των 890 Adventure και
890 SMT αντίστοιχα φαίνεται να έχουν επανασχε-
διαστεί από το μηδέν, με τον δικύλινδρο εν σειρά
κινητήρα LC8 947cc να θυσιάζει πιθανότατα λί-
γα από τα 123 άλογα που αποδίδει στο DUKE 990
στον βωμό μιας πιο γραμμικής ροπής. Οι αυστηρό-
τερες προδιαγραφές EURO5+ ανάγκασαν την ΚΤΜ
να μεγενθύνει τον καταλύτη, με αποτέλεσμα να δη-
μιουργείται η ανάγκη για τον σχεδιασμό και ενός
νέου ψαλιδιού, που περνάει καμπυλωτά από πάνω
του. Συνεπώς και η εξάτμιση θα είναι τοποθετημέ-
νη χαμηλότερα από ότι στα 790 και 890 Adventure.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 18