Page 6 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 6
NEWS
l ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ l ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ
Ο CEO της Harley-Davidson αναφέρει
τις δυσκολίες της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση
CEO της Harley-Davidson, Jochen Zeitz, βάλεις όλη αυτή την τεχνολογία σε μια μικρή μπα-
ανέφερε κατά τη διάρκεια των εορτασμών ταρία και σε έναν ηλεκτροκινητήρα ώστε να μπο-
O για τα 120 χρόνια της εταιρείας στη Βουδα- ρεί να φορτίζει γρήγορα και να έχει μεγάλη αυτο-
πέστη, τις δυσκολίες που εμπεριέχονται στην αντι- νομία».
μετώπιση του σχεδιασμού ηλεκτρικών μοτοσυκλε- Ο Zeitz δεν μιλάει βεβαίως όντας έξω από το χο-
τών, αλλά και γενικά τη δυσκολία της μετάβασης, ρό. Η Harley-Davidson έχει ήδη μπει στην αγορά
καθώς οι ομάδες σχεδιασμού «παραλύουν» από των ηλεκτροκίνητων, έχοντας βγάλει την πρώτη
την έλλειψη διαθέσιμων χώρων στα ηλεκτρικά μο- LiveWire το 2019. Πλέον αυτό το όνομα εκπροσω-
ντέλα. πεί ένα ολόκληρο παρακλάδι της ιστορικής εταιρεί-
«Δεν είμαστε μια βιομηχανία που πουλάει τρισε- ας.
κατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο», είπε μεταξύ άλ- Όσο για το μέλλον, αυτό δεν είναι ακόμα ξεκάθα-
λων ο Zeitz. «Eίμαστε μια πιο εξειδικευμένη βιομη- ρο. Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι ο μόνος δρόμος και
χανία στις μοτοσυκλέτες και αυτό κάνει τα πράγματα αυτό το γνωρίζει τόσο ο Zeitz όσο και η υπόλοιπη
πιο περίπλοκα. Είναι σχεδόν σαν να είμαστε στην βιομηχανία.
βιομηχανία αεροσκαφών». «Δεν μπορούμε να επενδύσουμε σε όλες τις τε-
Ο Zeitz προφανώς αναφέρεται στην δυσκολία να χνολογίες και σε όλες τις υποδομές, το κόστος είναι
επενδύσεις τεράστια ποσά σε μια νέα κατεύθυνση, τεράστιο», συνέχισε ο Zeitz. “Yπάρχει ήδη η υποδο-
όταν τα μεγέθη αγοράς (άρα και τα περιθώρια κέρ- μή για την κίνηση με καύσιμα, οπότε αν μπορούμε
δους) είναι σημαντικά μικρότερα από ότι, ας πούμε, να το επεκτείνουμε αυτό και για το μέλλον...(ανα-
στην βιομηχανία του αυτοκινήτου. φέρεται στα βιοκαύσιμα). Πρέπει να υπάρχει κάτι
«Στα αυτοκίνητα τα πράγματα είναι αρκετά πιο εύ- που να μπορεί να συμπληρώσει την ηλεκτροκίνη-
κολα συγκριτικά, αλλά στις μοτοσυκλέτες έχεις μό- ση».
νο 2 τροχούς και έτσι έχεις λιγότερο χώρο ώστε να «Δεν ξέρουμε ακόμα τι θα γίνει. Μπορεί να υπάρ-
ξει κάποια στιγμή έλλειψη κάποιων
πολύτιμων μετάλλων (όπως λίθιο)
και τότε να μπει δυναμικά στο παι-
χνίδι η ανακύκλωση. Οπότε δεν
μπορούμε να κλείσουμε καμία
πόρτα ακόμα».
«Σύμφωνα με την δική μου οπτι-
κή, πήραμε την απόφαση να επεν-
δύσουμε στην ηλεκτροκίνηση, αλ-
λά δεν αποκλείουμε τίποτα, ειδικά
αν υπάρχει κάποιος τρόπος να συ-
νεχίσουμε να χρησιμοποιούμε τον
κινητήρα εσωτερικής καύσης».
Eπιστροφή στα περιεχόμενα