Page 299 - scooter mototriti 01 Φεβρουαρίου 2024
P. 299

ESF S4


        νεται προς το σκληρό, αλλά το σχήμα της στηρίζει  το πλήκτρο «μίζας», που εκκινεί τα ηλεκτρονικά του
        επαρκώς τον χρήστη. Μάλιστα, αν οδηγείτε χωρίς  μοτέρ, είναι στο αριστερό μέρος, δίπλα στην κόρνα.
        συνεπιβάτη, σας δίνει την δυνατότητα να… απλω- Στο δεξί γκριπ, συναντάς τον επιλογέα χαρτογρά-
        θείτε όπως θα θέλατε κατά μήκος, επάνω στο S4.  φησης (με ρυθμίσεις από 1 έως 3), αλλά και δια-
        Το τιμόνι βρίσκεται στο ύψος του θώρακα και έχει  κόπτη για τα φώτα διασταύρωσης/πορείας. Η οθό-
        αρκετό πλάτος ώστε τα χέρια του αναβάτη να πα- νη είναι τύπου LCD με μεγάλη γραμματοσειρά, ενώ

        ραμένουν  ξεκούραστα. Ο χώρος για τα πόδια εί- αξίζει να σημειώσουμε ότι και το S4 φέρει σύστημα
        ναι αρκετός ακόμη και για άτομα άνω του μέσου  εκκίνησης χωρίς κλειδί: Αρκεί η πίεση του κατάλ-
        όρου  ύψους  και  τα  γόνατα  του  αναβάτη  δεν  θα  ληλου πλήκτρου στον ασύρματο πομπό του «συνα-
        «βρουν» στο τιμόνι στις έντονες ή επιτόπιες μανού- γερμού», ώστε το μοντέλο να ενεργοποιηθεί και να
        βρες, ενώ η στενή ποδιά (λόγω μικρών διαστάσε- είναι έτοιμο για χρήση.
        ων του scooter) δεν δημιουργεί πρόβλημα. Το S4         Κινητήρας-Περιφερειακά
        θα  απαιτήσει  παραχωρήσεις  αν  θελήσετε  να  με-     Το «βαρύ» όνομα της Bosch κοσμεί και το ESF
        ταφέρετε και συνεπιβάτη (υπάρχουν σε κάθε πε- S4,  αφού  ο  γίγαντας  των  ηλεκτρονικών  παρέχει

        ρίπτωση, και πίσω μαρσπιέ), ωστόσο ουδέποτε το  τον hub-center ηλεκτροκινητήρα στο μοντέλο. Για
        μοντέλο αποκρύπτει τον προσανατολισμό του ως  την περίπτωση του S4, το μοτέρ έχει ισχύ 1,44 kW
        «προσωπικό όχημα» με το εν λόγω χαρακτηριστι- ή 2 ίππων, ισχύς αρκετή ώστε να ωθήσει το μοντέ-
        κό να είναι μάλλον αναμενόμενο. Ως αποτέλεσμα,  λο στην μέγιστη (περιορισμένη ηλεκτρονικά) ταχύ-
        η άνεση του αναβάτη στις αστικές διαδρομές με το  τητα των 45 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας αποδίδει την
        S4 κρίνεται απόλυτα επαρκής, αφού πρακτικά δεν  ισχύ του μέσω 3 χαρτών επιλέξιμων από τον ανα-
        προκαλεί κόπωση στους αστικούς ρυθμούς μετα- βάτη, ανάλογα με τις ανάγκες του ίδιου κα του περι-
        κίνησης.                                             βάλλοντος χρήσης του μοντέλου. Την τροφοδοσία
          Οι ευκολίες πρακτικότητας του S4 ξεκινούν από  του με ρεύμα αναλαμβάνουν μία –ή δύο- μπαταρί-
        το  επίπεδο  πάτωμα,  ένα  προφανές  πλεονέκτημα  ες των 48 Volt. Γιατί λέμε μία η δύο; Απλούστατα

        για τον εργαζόμενο και μη αναβάτη. Ο γάντζος της  γιατί το S4 μπορεί να φέρει δύο μπαταρίες ταυτό-
        ποδιάς μπορεί να μεταφέρει κάποια τσάντα ή να βο- χρονα, με το προφανές πλεονέκτημα του διπλασια-
        ηθήσει στην στήριξη αντικειμένου που μεταφέρετε  σμού της αυτονομίας. Κάνοντας επαναλαμβανόμε-
        στο πάτωμα. Ακόμα, μια μικρή θήκη στο αριστερό  νες μετρήσεις, διαπιστώσαμε ότι μια αυτονομία της
        μέρος της ποδιάς προορίζεται για τα μικροαντικεί- τάξης των 60 χιλιομέτρων είναι εφικτή και μάλιστα,
        μενα  σας,  ενώ  ακριβώς  από  πάνω  της  συναντά- στον χάρτη της μέγιστης ισχύος (3), με μια μπατα-
        με και την παροχή ρεύματος USB του μοντέλου. Η  ρία. Αυτό σημαίνει ότι, ανάλογα με το στυλ οδή-
        έκδοση της δοκιμής μας είναι εξοπλισμένη και με  γησης σας και τον επιλεγμένο χάρτη, η αυτονομία

        top-box, το οποίο φέρει «πλάτη» και μπορεί να φι- μπορεί να ανέβει κι άλλο –αλλά και βέβαια να πέ-
        λοξενήσει ένα full-face κράνος. Κάτω από την σέ- σει, αν οδηγείτε με το γκάζι τέρμα διαρκώς, ωστό-
        λα, η εικόνα είναι γνώριμη, έχοντας δοκιμάσει και  σο δεν θα δείτε επ ουδενί λιγότερα από 50 χιλιόμε-
        άλλα μοντέλα της ESF: Στον χώρο για τις μπαταρί- τρα. Φυσικά, αν χρησιμοποιείτε δύο μπαταρίες, οι
        ες, μπορούν να φιλοξενηθούν και κάποια μικροα- μετρήσεις ανεβαίνουν στο διπλάσιο.
        ντικείμενα ακόμη.                                      Για  την  καλύτερη  εκμετάλλευση  της  ενέργειας
          Η διάταξη των διακοπτών στο τιμόνι ακολουθεί  της  μπαταρίας,  το  S4  φέρει  σύστημα  ανάκτησης
        την πεπατημένη, με δυο μικρές εξαιρέσεις που θέ- ενέργειας, που χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα
        λουν λίγη συνήθεια: Ο διακόπτης των φλας τα απε- ως γεννήτρια κατά την πέδηση. Ενεργοποιείται με
        νεργοποιεί στην κεντρική θέση (όχι με πάτημα) και  μια ελαφρά πίεση οποιασδήποτε από τις δύο μανέ-

                                             Eπιστροφή στα περιεχόμενα
   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304