Page 275 - scooter mototriti 01 Φεβρουαρίου 2024
P. 275

ESF X-1


          Ανεση-εργονομία                                    γαντα των ηλεκτρονικών Bosch. Το μοτέρ βρίσκε-
          Το X-1 έχει χαρακτηριστικά εργονομίας εμπνευ- ται τοποθετημένο απευθείας πάνω στον πίσω τρο-
        σμένα από τα scooters βενζίνης, θέλοντας να κα- χό, ως αναπόσπαστο τμήμα του  και η ισχύς του
        λύψει ένα μεγάλο εύρος σωματότυπων. Πόσο κα- φτάνει τα 2.020 W ή τους 2,7 ίππους. Αυτό καθι-
        λά τα καταφέρνει; Ανεβαίνοντας στην μαλακή σέλα  στά το scooter κατάλληλο για οδήγηση ακόμη και
        του  X-1,  διαπιστώνεις  γρήγορα  ότι  η  ποδιά  είναι  αν έχετε μόνο το δίπλωμα ΑΜ, δηλαδή το γνωστό

        αρκετά ψηλά σε σχέση με τα περισσότερα scooter,  «για 50άρι» στην ελληνική καθομιλουμένη. Βασικά
        τοποθετώντας σου τα πόδια πιο πάνω από ότι περι- πλεονεκτήματα της τοποθέτησης του μοτέρ απευ-
        μένεις. Αυτό είναι κάτι που θα «ξεβολέψει» κάπως  θείας στον τροχό, είναι η πρακτικά εντελώς αθό-
        τους ψηλότερους, όμως συνηθίζεται από άτομα μέ- ρυβη λειτουργία του και η αμεσότητα της απόδο-
        σου ύψους και δεν δημιουργεί επ ουδενί πρόβλη- σης ροπής στον τροχό, που πραγματικά ξαφνιάζει,
        μα στην οδήγηση. Το τιμόνι είναι αρκετά φαρδύ και  ευχάριστα! Το μοτέρ ελέγχεται από ECU με 3 δια-
        έρχεται στο ύψος του διαφράγματος, κρατώντας τα  φορετικές «χαρτογραφήσεις», που ουσιαστικά πε-
        χέρια του αναβάτη ξεκούραστα κατά τις αστικές δι- ριορίζουν την τελική του scooter από 20 χλμ/ώρα

        αδρομές. Η ίδια η σέλα, είναι σχετικά μαλακή και  (χάρτης 1), μέχρι τα 45 χλμ/ώρα (χάρτης 3).
        υποχωρεί ελαφρώς όταν ο αναβάτης κάθεται πά-            Αν αναρωτιέστε τι χρησιμότητα μπορεί να έχει
        νω της, κάτι που αυξάνει την άνεση της αλλά πε- ο «αργός» χάρτης 1 στους ελληνικούς δρόμους,
        ρισσότερο στις πιο σύντομες διαδρομές. Τουτέστιν,  σκεφτείτε  ότι  η  ηλεκτροκίνητη  φύση  του  επιτρέ-
        είναι απολύτως κατάλληλη για την αποστολή του  πει την χρήση του σε μεγάλα κτιριακά συγκροτή-
        X-1, ενώ και ο συνεπιβάτης θα μπορέσει να ακο- ματα με πυκνή δόμηση, όπως ξενοδοχεία ή εμπο-
        λουθήσει απροβλημάτιστα.                             ρικά χωριά.
          Οι χώροι του X-1 αποτελούν μια ευχάριστη νό-         Η «αποθήκη» της ενέργειας του X-1 βρίσκεται κά-
        τα αυξημένης πρακτικότητας. Το επίπεδο πάτωμα  τω από την σέλα φυσικά και είναι… αποσπώμενη.
        είναι  παράλληλα  και  αρκετά  μεγάλο,  ενώ  φέρει  Το μοντέλο μπορεί να μεταφέρει 2 αποσπώμενες

        μια αποσπώμενη λαστιχένια μοκέτα τόσο για προ- μπαταρίες τύπου λιθίου, των 60 Volt και 23,4 Ah
        στασία του πλαστικού, όσο και για καλύτερη πρό- (ήτοι, χωρητικότητας 1,4 kWh) η καθεμία. Η φόρτι-
        σφυση  των  αντικειμένων  που  μεταφέρετε.  Ένας  ση της μπαταρίας μπορεί να γίνει είτε οπουδήποτε
        γάντζος στην ποδιά διευκολύνει την στήριξη τσα- υπάρχει οικιακή πρίζα (αφαιρώντας την μπαταρία
        ντών ή παρεμφερών αντικειμένων, ενώ ο αναβά- εύκολα και γρήγορα), είτε στο γκαράζ σας με την
        της έχει 2 ανοιχτές θήκες για αντικείμενα μπροστά  χρήση του βύσματος που το scooter έχει στην πο-
        του. Η αριστερή, που είναι και η μεγαλύτερη, φέρει  διά, κάτω από την σέλα (χωρίς να βγει η μπαταρία).
        και θύρα παροχής ρεύματος USB για τις ηλεκτρο- Η δυνατότητα χρήσης δύο μπαταριών προσφέρει

        νικές σας συσκευές. Κάτω από την σέλα, βρίσκεται  μεγάλο πλεονέκτημα αυτονομίας στο scooter πρα-
        ο χώρος για τις 2 μπαταρίες που το scooter μπορεί  κτικά διπλασιάζοντας την. Μιλώντας για αυτονομία,
        να φέρει. Αρκετά μικροαντικείμενα μπορούν να το- για πόσα χιλιόμετρα μιλάμε; Μετρώντας την από-
        ποθετηθούν εκεί ακόμη και με τις 2 μπαταρίες στην  σταση σε πολλαπλές δοκιμές, η ελάχιστη αυτονο-
        θέση του, ενώ φυσικά αν χρησιμοποιείτε την μία,  μία που εξάγαμε με μια πλήρη φόρτιση ήταν 50 χι-
        ο χώρος μεγαλώνει ακόμη περισσότερο (δεν χωρά,  λιόμετρα, στην 3η χαρτογράφηση και με μπόλικο
        ωστόσο, κράνος).                                     γκάζι, εκμεταλλευόμενοι πλήρως την ισχύ του μο-
          Κινητήρας                                          τέρ, ενώ με την χαρτογράφηση 2 η αυτονομία αυξή-
          Μιλώντας  για  κινητήρα,  εννοούμε  φυσικά  το  θηκε στα 60 χιλιόμετρα. Σκεφτείτε τώρα, ότι με την
        ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο προέρχεται από τον γί- χρήση δύο μπαταριών μπορείτε να αγγίξετε τουλά-

                                             Eπιστροφή στα περιεχόμενα
   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280