Page 344 - scooter mototriti 01 Nοεμβρίου 2023
P. 344
Vespa Elettrica 70km/h Honda Forza 300
από έναν δίσκο 200 χιλιοστών εμπρός και ένα μη- ανάκτηση ενέργειας να κάνει την δουλειά της. Κα-
χανικό ταμπούρο, 140 χιλιοστών στον πίσω τροχό. Η τά την πέδηση, μεγάλο μερίδιο αυτής αναλαμβάνει ο
Elettrica δεν φέρει ABS, αλλά συνδυασμένη πέδηση ηλεκτροκινητήρας, φορτίζοντας την μπαταρία, ωστό-
CBS, με την οποία η μανέτα του πίσω φρένου, ενερ- σο τα φρένα της Elettrica μπορούν να «κοκαλώσουν»
γοποιεί σε ένα βαθμό και τον εμπρός δίσκο με τα απο- αποτελεσματικά το scooter αν χρειαστεί. Η αίσθηση
τελέσματα να είναι άμεσα αντιληπτά, στην πραγματι- στις μανέτες δεν είναι η καλύτερη δυνατή, αλλά η
κή χρήση. Τέλος, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης ισχύς κυρίως του ταμπούρου και η σωστή εξισορ-
προέρχονται από την Pirelli δίνοντας μια ακόμη νότα ρόπηση του συνδυασμένου συστήματος CBS, οδη-
ποιότητας και απόδοσης, στην οδηγική συμπεριφορά γούν σε ασφαλέστατη ακινητοποίηση.
που υπόσχεται η Elettrica.
Οδηγώντας Τεχνικά xαρακτηριστικά
Είναι ιδιαίτερο και πραγματικά ενδιαφέρον, το πώς Κινητήρας
Τύπος Ηλεκτροκινητήρας brushless, με ανάκτηση
η Vespa Elettrica μπορεί να συνδυάσει κάτι τόσο ενέργειας
γνώριμο μαζί με κάτι τόσο καινούργιο. Δηλαδή, την Κυβισμός (κ.εκ.) Δ/Α
οδηγική ταυτότητα Vespa, μαζί με τον νέο τρόπο οδή- Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.) Δ/Α
Δ/Α
γησης που προτείνει η αμιγώς ηλεκτροκίνητη φύση Συμπίεση (:1) 5,44
Ισχύς (ίπποι)
του. Το βασικότερο χαρακτηριστικό του είναι η ευκο- Ροπή (kg-m στον τροχό) 20,4
λία οδήγησης. Ανοίγεις τον κεντρικό διακόπτη, κρα- Μπαταρία Λιθίου με ενσωμ. Φορτιστή, 48V
86
τάς πατημένο το πλήκτρο «Map» που βρίσκεται στην Χωρητικότητα (Ah) 100 (Eco), 70 (Power)
Αυτονομία (χλμ)
θέση της μίζας και η ένδειξη Ready σε προτρέπει να Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 70
ξεκινήσεις. Το άνοιγμα του γκαζιού επιφέρει άμεση Πλαίσιο - Αναρτήσεις - Φρένα
απόκριση του ηλεκτροκινητήρα και η πλούσια ροπή Τύπος Φύλλα ατσαλιού με ενισχύσεις
Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις
Ανάρτηση μονού
από το μηδέν είναι εμφανέστατη. Κατά την κίνηση, η βραχίονα
Elettrica είναι εντελώς αθόρυβη, πέρα από τον γνω- Διαδρομή (χλστ.) Δ/Α
στό ελαφρύ σφύριγμα του ηλεκτρικού μοτέρ. Η μο- Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις Αμορτισέρ, ΠΕ
Δ/Α
νάδα ελέγχου κάνει εξαιρετική δουλειά στην ανά- Διαδρομή (χλστ.) Δ/200, 1Ε, CBS
Φρένα Ε (χλστ.)
γνωση των εντολών του γκαζιού, προσφέροντας Φρένα Π (χλστ.) T/140, CBS
στιγμιαία ανταπόκριση, ακριβώς όπως θα περιμέ- Τροχοί - Ελαστικά
νατε και από ένα βενζινοκίνητο μοντέλο. Η ευελι- Ελαστικό Ε 110-70/12’’
120/70-12’’
Ελαστικό Π
ξία της Elettrica είναι παροιμιώδης, με τους μικρούς
τροχούς και την στιβαρή «μονοκόκ» κατασκευή να Η άποψή μας
προσφέρουν άμεση απόκριση στο τιμόνι, υψηλά επί-
πεδα κρατήματος και πολύ καλή αίσθηση του δρό- Η Vespa Elettrica είναι ένα scooter που σε προσκαλεί
να δεις την αστική κινητικότητα με άλλο μάτι. Κάνει
μου. Σε συνδυασμό με τις μαζεμένες διαστάσεις της πλήρη χρήση της τελευταίας τεχνολογίας και δεν
ηλεκτρικής Ιταλίδας, σχεδόν κανένα μποτιλιάρισμα συμβιβάζεται, όσον αφορά στον Vespa χαρακτήρα και
δεν είναι ικανό να τη σταματήσει. την ποιότητα της. Στο δρόμο, είναι εξαιρετική και πολύ
εύχρηστη, η μοναδικότητα της είναι αναμφισβήτητη,
Το σύστημα «φρένου κινητήρα» που η Elettrica ενώ προσφέρει και λύσεις συνδεσιμότητας που είναι
έχει, εξυπηρετεί 2 σκοπούς: Εξομοιώνει την λειτουρ- όλο και πιο επιθυμητές. Ένα σύνολο που υπόσχεται
γία ενός κινητήρα βενζίνης όταν ο αναβάτης κλείνει τόσα, έρχεται με αναμενόμενα αυξημένη τιμή απόκτη-
σης. Ωστόσο δεν γίνεται να προσπεράσεις το σημαντικά
το γκάζι, ενώ παράλληλα φορτίζει την μπαταρία. Η μειωμένο κόστος χρήσης που η Elettrica έχει (ουσια-
Elettrica λειτουργεί με τον καλύτερο τρόπο, με ήπιο στικά, μόνο αναλώσιμα και ελαστικά).
άνοιγμα γκαζιού και κλείσιμο νωρίς αφήνοντας την
Eπιστροφή στα περιεχόμενα